KAFFED Gençlik Kurultayı Başladı

İki gün sürmesi planlanan KAFFED Gençlik Kurultayı bugün başladı. Federasyonumuza bağlı derneklerimizin gençlik temsilcilerinin katılımı ile gerçekleşen kurultaya Adıgey Kültür Bakanımız Kul Muhammed de katılıyor. KAFFED Eğitim ve Teşkilatlanma Sekreteri Filiz Çelik'in açılış konuşması ile başlayan etkinlik, Genel Başkan Vacit Kadıoğlu ve Adıgey Kültür Bakanı Kul Muhammed'in gençliğe yönelik konuşmaları ile başladı. Gençlerimizin bakanımıza yönelttiği sorularla kurultay devam ediyor. Türkiye’deki Demokratikleşme süreci ve kimlik mücadelesinde KAFFED gençliğinin tutumunu tespit etmek, Anavatan ve Diasporada toplumun geleceğini etkileyen, etkileyecek konular üzerinde tartışma - değerlendirme süreci içine girmelerini sağlamak ve Çerkes gençliğinin örgütlere etkin katılımının önündeki engellerin tespit edilerek katılımı temin etmenin yöntemlerini belirlemek, merkezi örgütlenme modeli üzerinde tartışma yürüterek merkezi gençlik örgütlenmesinin çalışmalarını başlatmak amaçlarıyla düzenlenen kurultay Balgat'ta litai Otel'de gerçekleştiriliyor.  Fotoğraflar: Özgür Çetinkaya {gallery}/haber/federasyon/2013/genclik_kurultayi{/gallery}    nanKaffed

KAFFED Gençlik Kurultayı 2-3 Kasım’da Ankara’da Yapılacak

Kafkas Dernekleri Federasyonu Gençlik Kurultayı düzenliyor. Sivil Düşün AB Programı Aktivist Desteği kapsamında Avrupa Birliği desteği ile 2 -3 Kasım tarihinde Ankara’da gerçekleştirilecek olan kurultay Türkiye Barolar Birliği Litai Otel'de düzenlenecek. KAFFED Gençlik Kurultayı’nın üç önemli amacı bulunmaktadır: 1)  Türkiye’deki Demokratikleşme süreci ve kimlik mücadelesinde KAFFED gençliğinin tutumunu tespit etmek. 2)  Anavatan ve Diaspora’da toplumun geleceğini etkileyen, etkileyecek konular üzerinde tartışma - değerlendirme süreci içine girmelerini sağlamak. 3)  Çerkes gençliğinin örgütlere etkin katılımının önündeki engellerin tespit edilerek katılımı temin etmenin yöntemlerini belirlemek, merkezi örgütlenme modeli üzerinde tartışma yürüterek merkezi gençlik örgütlenmesinin çalışmalarını başlatmak. Üye derneklerimizin, dernek gençleri arasından ve “gençler tarafından” seçilecek temsilcilerini gönderecekleri etkinlik için Dernek gençlik kollarımız kurultay öncesi, bölgelerinde sadece gençlerin katılımı ile gerçekleştirecekleri toplantılar düzenleyerek gündemdeki konuları tartışacak ve görüşlerini 30 Ekim 2013 tarihine kadar Federasyonumuza bildirecekler. Etkinliğin programı ekteki gibidir.   02 Kasım 2013 Cumartesip> td> Süre td> Başlangıç td> Bitiş td> tr> Otele Giriş td>     09:30 td> tr> Kayıt td> 00:30 td> 09:30 td> 10:00 td> tr> Saygı Duruşu ve Porotokol Konuşmaları td> 00:30 td> 10:00 td> 10:30 td> tr> “Çerkesler Nasıl Bir Anayasa İstiyor ?” td> 00:15 td> 10:30 td> 10:45 td> tr> 1. Oturum : Demokratikleşme Süreci ve Çerkesler td> 01:30 td> 10:45 td> 12:15 td> tr> Kahve Arası td> 00:15 td> 12:15 td> 12:30 td> tr> 1. Oturum : Demokratikleşme Süreci ve Çerkesler td> 01:30 td> 12:30 td> 14:00 td> tr> Öğlen Yemeği td> 01:00 td> 14:00 td> 15:00 td> tr> 2.  Oturum : Diaspora – Anavatan – Rusya Federasyonu İlişkileri td> 01:30 td> 15:00 td> 16:30 td> tr> Kahve Arası td> 00:15 td> 16:30 td> 16:45 td> tr> 2.  Oturum : Diaspora – Anavatan – Rusya Federasyonu İlişkileri td> 01:30 td> 16:45 td> 18:15 td> tr> Kahve Arası td> 00:15 td> 18:15 td> 18:30 td> tr> Serbest Zaman td> 01:30 td> 18:30 td> 20:00 td> tr> Akşam Yemeği td> 01:00 td> 20:00 td> 21:00 td> tr>         tr> 03 Kasım 2013 Pazarp> td>       tr> 1.  Oturum : Örgütlenme Sorunları ve Gençlerin Örgütlülüğe Etkin Katılımı td> 01:30 td> 10:00 td> 11:30 td> tr> Kahve Arası td> 00:15 td> 11:30 td> 11:45 td> tr> 1.  Oturum : Örgütlenme Sorunları ve Gençlerin Örgütlülüğe Etkin Katılımı td> 01:30 td> 11:45 td> 13:15 td> tr> Öğlen Yemeği td> 01:00 td> 13:15 td> 14:15 td> tr> 2.  Oturum : Raporların Değerlendirilmesi ve Sonuç Bildirisinin Hazırlanması td> 01:30 td> 14:15 td> 15:45 td> tr> Kahve Arası td> 00:15 td> 15:45 td> 16:00 td> tr> 2.  Oturum : Raporların Değerlendirilmesi ve Sonuç Bildirisinin Hazırlanması td> 01:30 td> 16:00 td> 17:30 td> tr> tbody> table>nanKaffed

KAFFED Suriye Kriz Masası Ekim 2013 Harcamaları

Kamuoyumuza saygı ile bildirilir.p> td>   tr> Afşin Başkanı Adnan Özdemi'e havale td> 4.000 td> Afşin'de kalan ailelerin ihtiyacı için talebe istinaden yapılan havale td> 21.10.2013 td> tr> Erdoğan Yaşar'a Havale td> 725 td> Suriyelilerin yol ve kira gideri olarak Erdoğan Yaşar'a havale edilen td> 22.10.2013 td> tr> Hakan Aydemir Antep Başkanı td> 750 td> Antep'e gelip Anzurey'e gönderilen 4 kişilik ailenin masraflarına istinaden havale edilen td> 23.10.2013 td> tr> tbody> table>  nanKaffed

Samsun Derneği Adını Samsun Çerkes Derneği Olarak Değiştirdi

Samsun Kafkas Derneği olağan genel kurulunu 28.10.2013 tarihinde dernek merkezinde gerçekleştirdi. Açılış ve divan teşekkülünden sonra 2011-2013 donemi faaliyet raporu ve denetleme kurulu raporları ibra edildi. Daha sonra yapılan tüzük degisikligi önerileri ile dernek tüzüğüne göre Ekim ayı olan genel kurul tarihi artık Mayıs aylarında olmak üzere değiştirildi. Diğer bir degisiklik talebi olan yedi YK üye sayısı beş olarak değiştirildi. Samsun Kafkas Derneği adının Samsun Çerkes Derneği olarak değiştirilmesi konusu çoğunlukla lehte yapılan görüşlerle oy birliği ile kabul edildi ve 27.10.2013 tarihi itibariyle Samsun Kafkas Derneğinin adı Samsun Çerkes Derneği olarak değiştirildi. Daha sonra yönetim organları secimine geçildi ve tek bir listenin katıldığı secim sonucu yönetim kurulu şu sekilde oluştu. BAŞKAN: Abrek İsmail Sedat UYGUN BAŞKAN YRD: Pşoukh İrfan BADUR MUHASİP: Nesren Şamil KANŞAT SEKRETER: Lhaşe Şahin KONUŞ ÜYE: Huaj Hakan CAN YK YEDEK 1-Kofu Mesut SÖNMEZ 2-Tuğuj Adıge AKTAŞ 3-Şapsığ Metin KURT DENETLEME KURULU 1- Xewsay Eyüp BALOĞLU 2- Big Elmas Ebru KÖKSAL UYGUN 3- Duman Önder DUMAN DENETLEME KURULU YEDEK 1- Tamukh Serpil SEÇKİN YILMAZ 2- Kube Özlem DALGIÇ KONUŞ KAFFED DELEGELERİ 1- Xewsay Eyüp BALOĞLU  2- Lhaşe Şahin KONUŞ 3- Abrek İsmail Sedat UYGUN 4- Psıblen Nesren Şamil KANŞATdiv>  p>nanKaffed

Reyhanlı Çerkes Derneği Adığe Khase Yeni Yönetimini Seçti

Reyhanlı Çerkes Derneği Adığe Khase Genel kurulunu yaptı. Göreve gelen arkadaşlara başarılar diliyoruz. 2013- 2015 Dönemi Yönetim Organları Listesi ekteki gibidir.  Yönetim Kurulu (Asil) 1-Uğur Pihava 2-Mehmet Alhas  3-Müfide Vural 4-Güler Kanşat  5-Ecevit Apiş 6-Selma Apiş  7-Ömer Yediç  Yönetim Kurulu (Yedek) 1-İlyas Alhas  2-Canberk Yener 3-İnan Öner 4-Mehmet Yener 5-Tamer Apiş Denetleme Kurulu Asil 1- Ahmet Pihava  2- Tarık Hatoğlu  3- Seher Kuvaş  Denetleme Kurulu Yedek 1- Şükrü Huvaj  2- Ahmet Bilmez 3- Kemal Sisalan Kafkas Dernekleri Federasyon Delegeleri 1- Uğur Pihava  2- Mehmet Yener 3- Tamer Apiş 4- Mehmet Alhas 5- İlyas Alhas 6- Ömer Yediç {gallery}/haber/diaspora/2013/reyhanli/genel_kurul{/gallery}nanKaffed

Lazlar Lazca dil kurslarını memnuniyetle karşıladı

[BASINDAN] Lazlar kendi dillerinin geçtiğimiz günlerde okul müfredatına dahil edilmesini memnuniyetle karşılıyor ve bu girişimle birlikte toplumun diğer kesimlerinde de Lazca kullanımının yaygınlaşmasını ümit ediyorlar.p> Türkiye'de Lazca çoğunlukla kuzeydoğudaki Karadeniz sahili boyunca konuşuluyor. UNESCO, dünyada tehlike altındaki 18 dilden biri olarak Lazca'yı da gösterdi. Konsensus adlı araştırma firmasının 2011 raporuna göre Türkiye'de kendini Laz olarak tanımlayan 1,656,412 vatandaş bulunuyor fakat bunların sadece birkaç yüzbini Lazca konuşuyor.p> Lazca, orta okul öğrencilerine Kürtçe, Çerkezce ve Abhazca ile birlikte seçmeli ders olarak sunuluyor. Rize'den 83, Artvin'den de 12 öğrenci seçmeli dil dersi olarak Lazca'yı seçti.p> Rize'nin Fındıklı kasabasındaki bir ortaokulda dil dersi veren, Laz Enstitüsü kurucu üyesi Hasan Uzunhasanoğlu, SES Türkiye'ye konuşarak "Derse giren öğrencilerde bir merak ve heyecan var. Tabii ki farklı geliyor onlara. İlk derste gördüğüm şey, çocukların Lazca'yı bildikleri, anladıkları ama tam anlamıyla konuşamadıkları" dedi.span>span>p> Laz Kültür Derneği başkanlığını yürüten Avukat Mehmedali Barış Beşli ise SES Türkiye'ye birçok Lazın Türk kültüründe asimile olduğunu ve ülkenin de özellikle son otuz yılda Türkçe'yi hakim dil haline getirdiğini söyledi.span>span>p> "Devletin anadil politikasının değişmesi gerekiyor" diyen Beşli şu sözlerle devam etti: "Türkiye'de konuşulan dillere yabancı dil gibi yaklaşamazsınız. Bu sadece Lazca ile ilgili bir durum değil, bütün anadiller için geçerli. Bu dillere yönelik pozitif ayrımcılık yapılması gerekiyor. Eğitim dili, ihtiyaçlara göre belirlenmelidir."p> Gola Kültür, Sanat ve Ekoloji Derneği Başkanı ve Genel Müdürü S. Refika Kadıoğlu, SES Türkiye'ye Lazca'nın okullara girmesinin bir 'dönüm noktası' olduğunu vurguladı.span>span>p> "Buna Türkiye Cumhuriyeti Lazca'yı ve Lazlar'ı kabul etti diye bakabiliriz. Bu dilin sahiplenilmesi ve yaşatılması için önemli bir adım. Bu dersler, toplum içinde bir sinerji yaratacak. Yıllardır ayrışmış, birbirinden kopuk yaşayan ve birbirini tanımayan halklar birbirini daha yakından tanıyacak. Son derece değerli bir süreçtir” yorumunu yaptı.p> Türkiye'nin ilk Lazca gazetesi Ağani Murutsxi'nin sahibi İrfan Çağatay, SES Türkiye'ye yaptığı açıklamada bu derslerin Laz topluluğunun meşrulaşması açısından tarihi bir önem taşıdığına atıf yaptı.span>span>p> "Daha önceleri Lazca ile ilgili bir çalışma yapıldığında bölücü olarak tanımlanıyorduk" diye ekledi.p> SES Türkiye'nin konuyla ilgili sorularını cevaplayan Laz eylemci ve yazar İsmail Güney Yılmaz ise "Bu adım sayesinde bugüne dek gerek resmi düzlemde gerekse de Laz halkının algısında geçerliliği olmayan Lazca statü kazanmış olacak. Elbette ki yeterli değildir fakat bu kuşkusuz bir kazanımdır. Bu 20 yıllık kesintisiz ve inatçı bir mücadelenin getirisidir" dedi.span>span>p> Kafkas Dernekleri Federasyonu Genel Eğitim ve Teşkilatlanma Sekreteri Filiz Çelik ise SES Türkiye'ye Lazca, Abhazca ve Çerkesce gibi dillerin kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu uyarısında bulundu.span>span>p> "Tedbir alınmaması halinde bu dillerin bir kuşak sonra konuşulamayacağını" öne sürerek her bir seçmeli derste en az 10 öğrenci bulunmasını gerekli gören yönetmelik hükümlerinin beklentileri karşılamadığına işaret etti.p> "Çerkeslerin nüfusu Türkiye'nin her yerinde yoğun değil. Bu bölgesel bir sorun değil, Türkiye'nin sorunu. Lazlar'da da aynı sorun var" şeklinde konuştu.p> Laz topluluğunun liderleri ise öğretmen yetiştiriyor ve ders kitabı hazırlıyorlar.p> "Şimdilik derslerde daha önce Lazca kurslarda tutulan notları kullanıyorum. Elimizde masal kitapları da var. Öğrenciler ilk olarak alfabeyi ve sesli okumayı öğrenecek" diyen Uzunhasanoğlu, "Bazı zorluklar var. Sertifikalı öğretmen yok ve bu sıkıntı yaratıyor. Ben normalde matematik öğretmeniyim; diğer okulda ders veren hocamız da Türkçe öğretmeni" açıklamasını yaptı.p> http://turkey.setimes.com/tr/articles/ses/articles/features/departments/national/2013/10/23/feature-01p>nanKaffed

Abhazya: ‘Az’dan ‘çok’ yaratma pratiği…

28 Eylül-8 Ekim (2013) tarihleri arasında, Kartal Belediye Başkanı Altınok Öz’ün de yer aldığı kalabalık bir heyetle Abhazya’daydık. Zafer ve özgürlük günü kutlamalarına katıldık, devlet yetkilileriyle ve sivil toplum temsilcileriyle görüştük, dostlarla kucaklaştık, gezdik, gördük, gözledik. Yakın tarihini savaşlarla, tehditlerle, baskılarla ve ağır ambargolarla geçirmiş olan bu küçük ülke, son yıllarda heyecan verici bir gelişme içinde. Kıt kaynaklarına (ekonomik, teknik ve işgücü)rağmen olağanüstü bir kalkınma hamlesi başlatmış. Söz yerindeyse,‘az’dan ‘çok’ yaratıyor… Pso sınır kapısından girer girmez gelişmeyi hissediyorsunuz. Sohum’a kadarki anayol tamamen yenilenmiş ve ışıklandırılmış. Dahası, Gagra’nın yamacında onyıllar öncesi başlanıp kaba halde bırakılmış olan tünel ve çevre yolu bağlantısı gayet başarılı bir şekilde tamamlanarak hizmete açılmış, gerçekten büyük bir proje başarılmış. Anayolun Oçamçira, Tkvarçal ve Gal etapları da tamamlanmak üzere. Yanısıra şehir, kasaba ve köylerdeki yollar, köprüler, elektrik-telefon-su hatları, kamu hizmet binaları, okullar, hastaneler, müzeler,parklar, oteller, işyerleri, alışveriş merkezleri, evler vs. herşeyiyle ülke baştan sonahızlı bir restorasyona girmiş.Savaşla yıkılıp-yakılmış olan, yıllar süren kuşatmayla harabeye dönmüş bulunan Abhazya, sihirli bir el dokunmuşcasını, bir-iki yılda gençleşip güleryüzlü bir ülke oluvermiş. Nereden, nereye…p> Abhazya’nın bugünkü başarısı,Abhaz halkının yüzyıllardır edindiği ‘zorluklarla başa çıkma’ pratiğinin bir eseri. Bu, güçlü bir iradeyle hayata tutunmanın, boyun eğmemenin, organize olup iş becerme kabiliyetinin sonucu. İşte bu irade, kabiliyet ve deneyim sayesinde, yüzyıllardır nice savaşlar, kıtlıklar, salgınlar, sürgünler yaşamış olsa da, nice büyük devletlerin-imparatorlukların saldırısına, istilasına uğramış olsa da, nice kırılmış ve yokolmanın eşiğine getirilmiş olsa da, Abhaz halkı hayata tutunmayı ve kendi ülkesinde özgür ve bağımsız yaşamayı sürdürebilmiştir. Sadece şu son yüzyıla bir bakalım; 1900’lerin başında Abhazlar yenilmiş ve nüfusunun büyük çoğunluğu kırılmışken, sağ kalanların dörtte üçünü sürgüne vermişken, kalan 30-40 bin nüfusla, büyük bir imparatorluğun (Rusya) pençesi altında çaresizliğin sınırlarına itilmişken, yeniden silkinerek ayağa kalkmayı başarmış, Rusya’daki ve Kafkasya’daki büyük değişimi lehine çevirerek, Nestor Lakoba’nın öncülüğünde Abhazya’yı bağımsız bir ülke olarak tarih sahnesine yeniden çıkarabilmiştir. Sonra, parçası olduğu SSCB’de Stalin’in baskıcı rejiminin dayatmalarına direnmiş, en karanlık yıllarda dahi‘bir avuç’ Abhaz koca SSCB gücüne ve otoritesine meydan okuyarak haklarını koruma mücadelesi vermiştir. SSCB dağılınca Abhaz halkı yeni bir tehditle daha karşı karşıya kalmış, Gürcistan’ın ilhak saldırısına uğramıştır. Abhazya nüfus, askeri ve ekonomik güç bakımından kendinden kat be kat büyükolan ve dünyanın desteğini arkasına alan Gürcistan’a karşı direniş savaşına başladığında da tarihi deneyimine, kararlılığına ve becerisine güveniyordu. Kardeş Kafkas halklarının ve diyasporanın da desteğini sağlayarak, yine zoru başardı, ‘az’dan ‘çok’ yarattı ve Gürcistan’ı yenilgiye uğrattı. Bu sadece Gürcistan yönetimini değil, tüm dünyayı şaşkına çeviren bir zoru başarma destanıydı. Abhazya sonraki yıllar ağır bir ambargonun hedefi oldu. Dış dünya ile ilişiği kesildi, seyehat imkansızlaştı, ilaçtan gıdaya, akaryakıttan yedek parçaya hertürlü mal giriş-çıkışı bloke edildi. Sanılıyordu ki, Abhazya bu yolla teslim alınacaktı. Olmadı, Abhaz halkı direndi- dayandı, yine zoru başardı. Nihayet Rusya 2008’de Abhaz halkının hakkını teslim etti, Abhazya’nın bağımsızlığını tanıdı ve ambargoyu kaldırdı. İşte böylece Abhazya olağüstü dönemleri geride bırakarak bugünlere ulaştı. Büyük bir enkazdı, geride kalan. Devleti kurumlaştırmak, yerel yönetimleri yapılandırmak, ülkeyi yeniden imar etmek, eğitimden sağlığa tüm alanlarda hizmet üretmek, halkın gündelik ihtiyaçlarını karşılamak ve hayatı güzelleştirmek. Ve, tüm bunları başarmak için kaynak sağlamak… Abhazya şimdi bunun mücadelesini veriyor. Yine ‘az’dan ‘çok’ yaratarak… Kartal-Sohum kardeşliği…p> Geçtiğimiz Mayıs’ta İstanbul Kartal’da ‘Abhazya Kültür Günleri’ düzenlemiş ve Kartal-Sohum arasında kardeşlik köprüsü kurmuştuk. Bu imkanı bize sağlayan Kartal Belediye Başkanı Altınok Öz ve beraberindeki heyet, bu gezimizde ‘özel konuklar’ olarak aramızdaydı. Yanısıra Kaffed Abhazya Çalışma Grubu’ndan, Sakarya Kafkas Kültür Derneği’nden ve çeşitli bölgelerden gelen arkadaşlarla biraradaydık. Kartal Belediye Başkanı ve heyeti resmi protokol dahilinde ağırlandı, Sohum-Kartal kardeşliği alkışlandı ve yapılan görüşmelerle geleceğe dair işbirliği projeleri konuşuldu. Kaffed Abhazya Çalışma Grubu olarak da çeşitli temaslarda bulunduk. İlk görüşmemiz Geriye Dönüş Devlet Komitesi’nin yeni Başkanı Hrips Copua ile oldu. Karşılıklı bilgi ve görüş alışverişinde bulunduk. Copua, daha önce yapılan hataları-eksikleri bir kenara bırakarak diyasporadaki tüm kurum ve kuruluşlarla yapıcı diyalog ve sonuç odaklı işbirliği geliştirmek istediklerini, anavatana dönüş sürecini hızlandırmak üzere kapsamlı bir çalışma programı hazırlamakta olduklarını, en kısa sürede Türkiye’ye gelerek bu program üzerindetüm kesimlerle görüşeceklerini belirtti. Öncelik Kafkasya’da…p> Sonraki görüşmemiz Abhazya Dışışleri Bakanı Viacheslav Chirikba ile oldu. Chirikba bakanlığının yürüttüğü çalışmaları anlattı, kısıtlı bütçe ve kadro imkanlarına rağmen çokyönlü siyaset  geliştirmeye ve uygulamaya çabaladıklarını belirtti. Kardeş Kafkas halklarıyla ilişkilerin Abhazya açısından hayati önem taşıdığını, bu amaçla başta Nalçik, Maykop ve Çerkesk olmak üzere tüm Kuzey Kafkasya cumhuriyetlerinin başkentlerinde konsolosluk-temsilcilik açmak üzere çalışmalara başladıklarını söyledi, Türkiye’deki temsilciliğin de Ankara’ya alınarak yeniden yapılandırılacağını belirtti. Biz de Türkiye’de yürüttüğümüz çalışmaları anlattık, işbirliğini daha dinamik ve daha koordineli hale getirmek yönündeki düşüncelerimizi paylaştık. Öncelikle gençlere yönelik ortak projeler geliştirmek üzeremutabakata vardık. Diyasporadan beklentiler…p> Resmi görüşmelerimizin sonuncusunu Devlet Başkanı Aleksandr Ankvab ile yaptık. Gayet samimi, yapıcı ve verimli geçen görüşmedediyasporanın durumu, örgütlenme süreçleri, Kaffed’ın birlik yapısı ve çalışmaları, Abhazya’nın diyasporaile ilişkileri, Abhazya’nın kardeş Kafkas cumhuriyetleriyle ve halklarıyla ilişkileri, anavatana dönüş çalışmaları, Abhazya’nın öncelikli beklentileri vs. pekçok konuyu ele aldık. Akbalık’taki ‘Ayaayra’ kutlamaları ile Kartal’daki ‘Abhazya Kültür Günleri’ etkinliklerine de atıfta bulunarakKaffed’in Abhazya’ya desteğinden dolayı teşekkür eden Ankvab, diyasporanın Abhazya için büyük önem taşıdığını, çokyönlü ve sistemli bir işbirliği oluşturmaya ihtiyaç olduğunu belirterek, “diyasporadan daha çok girişimci, daha çok sermaye, bilgi, teknolojive insan bekliyoruz” dedi. Abhazya’da bulunduğumuz süre içinde Abhazya Devlet Müzesi’ni, Abhaz Dilini Geliştirme Vakfı’nı ziyaret ettik; gazeteci ve yazarlarla,Abhaz-Adige Gençlik Konseyi yetkilileriyle, Abhaz Devlet Spor Komitesi temsilcileriyle, Sohum Belediyesi Meclis üyeleriyle ve toplumun çeşitli kesimlerinden pekçok kişiyle görüşmelerde bulunduk. Velhasılı bizim için verimli, başarılı, dolu dolu bir Abhazya gezisi oldu. Sezai Babakuş, 20 Ekim 2013strong>p>   {gallery}/haber/federasyon/2013/abhazya{/gallery}  nanSezai Babakuş

Abhazya Dışişleri Bakanlığından KAFFED’e Bayram Kutlaması

Abhazya Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığının Federasyonumuza göndermiş olduğu bayram mesajı ekteki gibidir.  DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI ABHAZYA CUMHURİYETİ  Abhazya Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti'ndeki Kafkas Dernekleri Federasyonu'nun Kurban Bayramını Müslümanlığın en büyük bayramı olduğunun bilincinde olarak içtenlikle kutlar.  Kurban Bayramı Müslümanlıkta iyiliğin, dostluğun, saygının, sevginin sembolüdür.  Abhazya Devletinde Kurban Bayramı devlet bayramıdır. Tatil günüdür. O, dinler ve halklar arasında dostluğu ve birliği sağlayan manevi köprüdür.  Bu vesileyle tekrar altını çizerek Abhazya Dışişleri Bakanlığının Türkiye Cumhuriyetindeki Kafkas Dernekleri Federasyonuna verdiği değeri belirtiriz.                                                                                                                                      Türkiye Cumhuriyetindeki Kafkas Dernekleri FederasyonunanKaffed

KAFFED Kabardey Balkar Cumhuriye’tinde Resmi Temaslarda Bulundu

KAFFED Genel Başkanı ve beraberindeki KAFFED heyeti 9-15 Ekim tarihlerinde Kabardey Balkar Cumhuriyeti Nalçik Kentine giderek burada bir dizi temaslarda bulundular. İlk olarak DÇB Başkanı ziyaret edilerek gündemdeki konular üzerine bir görüşme yapıldı. Daha sonra Kabardey Balkar Devlet Üniversitesi'ne bu yıl gidecek burslu öğrencilerimiz ile ilgili olarak Rodina Başkanı ve Üniversite Rektörü ile görüşüldü. Yine Kabardey Balkar Devlet Üniversitesi'nin kuruluş yıl dönümü kutlamaları  ve Üniversite Dostları ve Mezunları Derneği toplantılarına katılındı. KBC Cumhurbaşkanı  Arsen Konoko ile öğrencilerin durumu ve gündem görüşüldü. KAFFED heyeti tarafından Türkiye'ye davet edilen Cumhurbaşkanı Kanoko, ilk fırsatta Türkiye'ye geleceğini belirtti. Nalçik'te her yıl çocuklar için düzenlenen Yaz kampını organize eden Bakanlık yetkilileri ile görüşüldü. Önümüzdeki yıllarda yapılabilecekler konuşuldu. KAFFED tarafından 2-3 Kasım da yapılacak Gençlik Kurultayı'na Adıgey Kültür Bakanını ve Kabardey Yurt dışı soydaşlar ve Din işleri Bakanı Kumako Muhiddin davet edildi.nanKaffed

Kuruluş Yıl Dönümünde Adıgeydeydik…

KAFFED Adıgey Çalışma Grubu, Adıgey'in kuruluş yıldönümü nedeniyle Cumhuriyet kutlamalarına katılmak üzere 3-7 Ekim tarihlerinde Adıgey'e sonrasında 9 Ekim tarihine kadar da Kıyıboyu Şapsığ bölgesine bir gezi organizasyonu gerçekleştirdi. KAFFED Genel Başkanı Vacit Kadıoğlu, bir çok yönetim kurulu üyesi ve dernek başkanları ile birlikte 54 kişinin katıldığı gezi organizasyonu oldukça güzel ve başarılı geçti. Değerli ses sanatçımız Gülcan Altan'ın da katıldığı organizasyonda Tıj İlkay Dönüş Projesine destek verebilmek amacıyla Adıgey Çalışma Grubu ve Maykop'ta yaşayan hemşehrilerimiz tarafından Maykop'ta yemekli bir konser düzenlendi.  Gülcan Altan, Adıge ve Abhaz dillerinde seslendirdiği birbirinden güzel parçalarla geceye renk kattı. Büyük değerimiz KBC halk sanatçısı Ghuche Zamudın de öğrencilerinden Paşte Gupsea ile halk müziğinden muhteşem örnekler sundu. Ahşap El Sanatçısı Nevzat Özbay'ın hazırladığı tablo büyük beğeni topladı ve projeye destek amacıyla açık arttırma ile satıldı. Diasporada ve anavatanda yaşayan dostlarımızın kaynaştığı gece, anavatana dönüşün gerekliliğine dolayısıyla da projenin gerçekliğine olan inancı bir kat daha arttırmış oldu.  KAFFED Genel Başkanı, yönetim kurulu üyeleri ve dernek başkanlarının katılımı ile Adıgey Başbakanı Murat Kumpıl ile bir toplantı yapıldı, kendisine hediye taktim edildi. Hemen ardından Ekonomi bakanı ve bazı yetkililerle ticari amaçlı iş toplantısı yapıldı. Toplantıya ilgi hayli fazlaydı, katılımcı ilgisinden dolayı planlanandan uzun surdu. Bölgeye ilginin çokluğu, yeni yatırımlar ve ticaretin yeni bir anlayış, güven ve ivme ile yol alabileceği konuşuldu. Ertesi gün Slagho Asker'in  yemek davetine katılındı. Genel Başkan Vacit beye dışe yıdağe ile işlenmiş bir Adıge Bayragı hediye edildi. KAFFED Genel Başkanı Vacit Kadıoğlu, eski başkan Cihan Candemir ve yönetim kurulu üyesi / Adıgey Çalışma grubu koordinatörü Yıldız Şekerci yakın zamanda kaybettiğimiz Adıgey Cumhuriyeti Eski Başbakanı Hağur Asfar'ın ailesini ziyaret edip, baş sağlığı dileklerinde bulundular. 5 Ekim tarihinde Maykop'ta Lenin meydanında düzenlenen Cumhuriyet kutlama törenlerine katılındı. Büyük bir coşku ile yapılan kutlamalarda Gülcan Altan bir konser daha verdi. Diğer iki gün Şapsığ Bölgesi ve köyleri gezildi. Şapsığ Xase başkanının yemek davetine katılındı. Coşkulu, yoğun ve oldukça zevkli geçen gezilerin ardından grup Türkiye'ye döndü. {gallery}/haber/federasyon/2013/adigey_gezi{/gallery}nanKaffed