Sakarya Derneği Eğitim Faaliyetlerinin 2.si Yapıldı

Sakarya Kafkas Kültür Derneği eğitim faaliyetlerinin ikincisi gerçekleşti. Dernek yönetimi ve birimlerine yönelik yapılan ''Diaspora Kavramı ve Tartışmaları'' konulu konferans Dr.Setenay Nil Doğan tarafından verildi. Sakarya Ünversitesinde görevli Yönetim Kurulu üyesi Doç.Filiz Şan panelist'in özgeçmişi hakkında bilgilendirmede bulundu.  Dernek başkanı Orhan Sarı'nın açılış konuşması ile başlayan programın moderatörlüğünü Mesut Akman yaptı.Katılımcıların yoğun soru sorduğu program çok verimli geçti.   {gallery}/haber/diaspora/2013/sakarya/seminer{/gallery}nanKaffed

Bursa Derneği’nde Adığe Yazın Dili Bayramı Kutlandı

Adığabze Yazın Dili Bayramı 16 Mart 2013 Cumartesi günü saat: 20.30 da dernek binamızda yapılan etkinlikle kutlandı. БЗЭ ЗИМЫ1ЭМ ЛЪАПСЭ И1ЭП, ЛЪАПСЭ ЗИМЫ1ЭР ЖЬЫМ ЗЕРЭХЬА. DİLİ OLMAYANIN KÖKÜ YOKTUR, KÖKÜ OLMAYANI RÜZGAR SAVURUR atasözünden yola çıkarak hazırlanan programda, köklerimiz, gücümüz ve olanaklarımız gösterildi. Nart Destanlarından örnekler sunuldu. Adığelerin Kafkasya’da 6 ayrı bölgede yerleşimleri anlatıldı. Adıgey Cumhuriyeti tanıtıldı. Ç’eraşe Tembot’un Şıwu Zako ve Şapsığ Pşaşe romanlarından bölümler okundu. Yazarlarımızın ve şairlerimizin tanıtılmasının da amaçlandığı programda Hunago Sayida, Hadeğatlh’e Asker, Meşbaş’e Yishak, Nexaye Ruslan ve Derbe Timur’un şiirlerinden örnekler sunuldu. Abzaxeme Yazeko Ored ve Nıse Ğaş’o wored söylendi. Kursiyerler Adığabze sunumları başarı ile gerçekleştirdiler. Hazırlanan slaytlarda sunumların Türkçe tercümeleri yapıldı, müzik eşliğinde konu ile ilgili resimler gösterildi. Program sonunda Adığe cegu yapıldı. 2006 yılında başlayan Adığe dili öğrenme kurslarımız farklı seviyelerde açılan sınıflarla bugüne kadar devam etti. Bu derslerimizin hocalığını yapan ve yine bu sene kursumuzun başında olan Huşt Emel Bezek’e ve katılan tüm kursiyerlere teşekkür ediyoruz... {gallery}/haber/diaspora/2013/balikesir/14_mart{/gallery}nanKaffed

Sakarya Kafder İnci Göz Hastanesi ile Protokol Yaptı

Sakarya Kafkas Kültür Derneği ile Sakarya'nın en modern sağlık kuruluşu olan İnci Göz Hastanesi arasında sağlık hizmeti sunum protokolü imzalandı. Protokol gereği dernek üyeleri ve 1.derece yakınları sağlık hizmetlerinden ücretsiz yararlanarak kendilerine ve yakınlarına büyük avantaj sağlandı.   Protokolün imzalanması için İnci Göz Hastanesinde yapılan toplantıya hastane yetkilisi Dr.Yusuf Öz,başhemşire Firuzan Güngördü ve dernek başkanı Orhan Sarı katılarak protokol imzalandı. Dernek başkanı Orhan Sarı üye ve yakınları için faydalı bir iş yaptığımıza inanıyoruz.Üyelerimiz derneğimizden alacakları yazı veya üye kimliklerini ibraz etmeleri halinde hizmetten yararlanacaklardır,diyerek hastane yetkililerine teşekkürlerini sundu.         nanKaffed

Kahramanmaraş Derneğinde 14 Mart Adığe Dil Günü Kutlandı

14 Mart Adığe Dil Günü çerçevesinde, derneğimizde gençlik komisyonu tarafından özel bir program düzenlendi. Sunuculuğunu Ahmet Tambay'ın yapmış olduğu program, değerli thamademiz Fethi Uğurlu tarafından yapılan houh ile başladı. Dernek Başkanımız Lisan alkış ise günün anlamına binaen Adığebze açılış konuşmasını yaptı. Programda sırayla,  Kübra Alagöz'den "Stım Shıgue" adlı wored, Dila Alagöz'den anlamlı bir şiir ve ardından Aytek Atalar'dan "Si Duney" adlı wored seslendirildi. Dilimizin kaybolmaya yüz tutmasını yansıtan anlamlı bir tiyatronun sahnelenmesi ve Dila Alagöz'den "Adığe Nıse" adlı wored'in seslendirilmesinden sonra sayın Hami Koç, Nadir Yamaç Ve Aydın Balıkçı'nın jüri üyeliklerini yaptıkları bilgi yarışmasına geçildi. Genç Beyler ve bayanların yarıştığı yarışmada türkçe sözcükler Adigebze'ye çevirilmeye çalışıldı. Toplam 21 sözcüğün sorulduğu yarışmayı 15 soruyu bilen Emran Bozkurt ve grubu kazanırken, gençler 6 soruda kaldı. Ödül merasiminde Emran hanım güzel bir jest yaparak kazandıkları ödülü gençlere hediye etti. Programa konuk olarak çağırılan ve dernek başkanımızın Namık Kemal Mah.'nde oturan Suriyeli Çerkes aile de sahneye davet edildi ve kendileri bir teşekkür konuşması yaptı. Programın sonunda gençlik komisyonu başkanımız Semih Canbolat, katılanlara teşekkür ederek, bundan sonra da güzel etkinliklere devam edeceklerini söyledi. Program Bitiminde  derneğimize davet edilen kişisel gelişim uzmanı psikoterapist sayın Hifa Nesrin Saçmalı, gençlere tavsiyelerde bulunmak üzere bir konferans verdi. Dernek yönetim kurulu olarak; bu güzel programı düzenleyen gençlik komisyonumuz üyelerine, emeği geçen tüm gençlere, hediyeleri için Germenicia Çini hediyelik yetkili Mutlu Bolat'a, katılım sağlayan hemşehrilerimize ve verdikleri güzel bilgilerden dolayı sayın  Hifa Nesrin Saçmalı'ya tek tek teşekkürlerimizi sunarız. Kahramanmaraş Kafkas Derneği {gallery}/haber/diaspora/2013/maras/14mart{/gallery}nanKaffed

Balıkesir’de Suriyeden Gelen Kardeşlerimizle Tanışma Gecesi Düzenlendi

Balıkesir Adığe-Çerkes Kültür Derneği; Suriye'den gelen soydaşlarımız için tanışma ve dayanışma gecesi düzenledi. Geceye Orhanlı, Demirkapı, Dereli, Balıklıdere köylerinin yanı sıra Kemalpaşa ve Karacabey köylerine de yerleşen soydaşlarımız katıldı. Gecede duygu dolu anlar yaşandı. Gelen soydaşlarımızla beraber Çerkes oyunları da oynandı. Balıkesir Adığe Çerkes Kültür Derneği {gallery}/haber/diaspora/2013/balikesir/100313{/gallery}nanKaffed

KAFFED Yeni Anayasa Çalışmalarına Devam Ediyor

Kafkas Dernekleri Federasyonu olarak, yeni Anayasa sürecine katkı koyabilmek adına ciddi bir çalışma yapılmış, sonuçta hazırlanan dosya mecliste grubu olan tüm partilere götürülmüş, Anayasa Uzlaşma komisyonunda görevli milletvekillerine ulaşılmış ve taleplerimiz  hakkında bilgi verilmişti. Sadece taleplerimizi iletmenin yeterli olmayacağının, bu taleplerin takibinin de gerektiğinin farkındayız.  Bu amaç doğrultusunda, Federasyonumuz Türkiye de kurulu 89 sivil toplum kuruluşunun oluşturduğu Denge Denetleme Ağının kuruluşundan itibaren içinde yer almıştır. DENGE VE DENETLEME AĞI, TÜRKİYE’DE, İŞLEYEN BİR GÜÇLER AYRILIĞINININ ANCAK GÜÇLÜ BİR DENGE VE DENETLEME SİSTEMİNİ OLUŞTURARAK GERÇEKLEŞTİRLİLEBİLECEĞİNİ SAVUNMAKTADIR. Federasyonumuz ağ içerisinde oluşturulan Savunuculuk ve İzleme Gruplarının her ikisinde de yer almakta ve Genel Başkan Yardımcısı Av. Hasan SEYMEN tarafından temsil edilmektedir. Denge ve Denetleme Ağı çalışmaları aracılığıyla; kurumsal reformları siyasetin ve kamuoyunun gündeminde tutmak ve karar vericiler üzerinde baskı oluşturmak için biraraya gelmiştir. Kafkas Dernekleri Federasyonun da içinde yer aldığı, 89 STK dan oluşan ağ, 10 milyondan fazla kişiye ulaşıyor; toplam kayıtlı seçmen sayısının yaklaşık %20’sine sesleniyor. Bugüne kadar İstanbul ve Ankara da olmak üzere 2 basın toplantısı düzenleyen Denge ve Denetleme Ağı, Mecliste gurubu bulunan Siyasi Partilerle ve Özellikle anayasa uzlaşma komisyonu üyeleri ile periyodik olarak görüşmekte ve bu görüşmelerin tamamına yakınında Federasyonumuz da temsil edilmektedir. Bu kapsam da son olarak 12.03.2013 tarihinde biri Genel Başkan Yardımcımız Av. Hasan SEYMEN başkanlığında olmak üzere 10 ar kişilik 4 grup oluşturan Denge ve Denetleme Ağı katılımcıları Mecliste Grup Toplantılarına katılmış ve taleplerini tekrar dile getirmişlerdir. KAFFED Genel başkan yardımcımız Av. Hasan SEYMEN Başkanlığındaki heyet  CHP Grup toplantısında katılmış ve daha sonra CHP li Anayasa Uzlaşma Komisyonu üyeleri Atilla KART ve Rıza TÜRMEN ile görüşmüştür. Federasyonumuz Yönetim Kurulu üyemiz  Yıldız ŞEKERCİ ise başka bir heyet içinde BDP ile görüşmeye katılmıştır. Grup toplantısının iptal edilmesi sebebi ile bu heyet ilk olarak Anayasa Uzlaşma Komisyonu üyesi Altan TAN ile sonrasında da BDP Genel Başkan Yardımcısı Meral DANIŞ BEŞTAŞ ile görüşmüştür. Federasyonumuz hem Denge ve Denetleme Ağı içerisinde aktif olarak yer alarak hem de taleplerimizi her platformda savunup tekrar ederek yeni Anayasa sürecini hassasiyetle takip etmektedir. Kafkas Dernekleri Federasyonu {gallery}/haber/federasyon/2013/DDK{/gallery}   86 Sivil Toplum Kuruluşundan Ortak Bildirispan>h2>  nanKaffed

Vural: “Ermenilerden Özür Dilensin, Sınır Yeniden Açılsın”

TÜSİAD yönetim kurulu üyesi eski büyükelçi Volkan Vural, 'Ermeni soykırımı'nın 100'üncü yılı olan 2015'te özür dilenmesini ve sınırın yeniden açılmasını önerdi.p> Emekli Büyükelçi Volkan Vural, bir işinsanı olmamasına rağmen tam 5 yıldır Patronlar Kulübü olarak bilinen Türk Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (TÜSİAD) yönetim kurulunda 'değişmez üye' olarak yer alıyor. Büyük patronlar, ona danışmadan iş yapmıyorlar. Bugün Gazetesi'nden Perihan Çakıroğlu'na konuşan Vural, her ne kadar "Parayla pulla ilgim yok. Ben profesyonel üyeyim" dese de dernekteki arkadaşları paralarını iyi değerlendirmek için Vural'ın diplomasi gücünden fayda sağlıyorlar. Siz TÜSİAD'da epeydir değişmez yönetim kurulu üyesisiniz. Bu değişmezliği neye borçluyuz?p> Aslında ben TÜSİAD yönetim kurulu üyesi olacak konumda değilim tabii ki. Profesyonel bir insanım. Derneğin birçok profesyonel üyesi var. Artık TÜSİAD da değişti, uzmanlarla çalışıyor. Benim de Dışişleri Bakanlığı'ndaki kariyerimden dolayı, aynı zamanda da Doğan Holding'deki danışmanlık görevimi temsilden dolayı TÜSİAD'da yer almam ve yönetimde de bulunmam talebi geldi. O şekilde ilk kez 2009'da girdim. 5 yıldan bu yana da yönetimde yer alıyorum. Ermenistan'la büyük sorunlarımız hala devam ediyor. Bir röportajınızda diyorsunuz ki, "Ermenistan'la ilişkilerimiz başlasın. Soykırımı kabul etmeyelim ama özür dileyelim". Yine aynı görüşte misiniz?p> Evet aynı görüşteyim. Bu topraklarda milyonu aşkın Ermeni yaşamış. Onlar, bu toprakların çocukları. Birtakım hadiseler olmuş. Kimisi buna soykırım diyor. Bir kısmı da büyük trajedi diyor. Bana kalırsa da bu tehcir olayı, trajik bir olaydır. Tıpkı Balkanlar'da böyle durumlara maruz kalan ve buraya göç eden Türkler gibi bu da bir tarihin yarattığı bir trajedidir. Elbette o zamanki Osmanlı Devleti'nin sorumluluğu vardır. Bu sorumluluktan dolayı özür dilemek mümkündür. Tabii ki Ermenilerin de sorumluluğu vardır. Herkes tarihi kendisine göre yorumluyor. Tarihçiler çözemiyor, siyasetçiler meseleyi çözebilir mi?p> Bence bu siyasi bir sorundur ve siyasiler çözer. Burada özür de dilenebilir. Ölen ve tehcire uğrayan insanların torunlarını bir çağrı da yapılabilir. "Burası sizin de topraklarınız, gelirseniz size de yer var" denilebilir. Gelen gelir, gelmeyen gelmez. Gelenlere vatandaşlık da verilebilir. Peki, milyonlarca insan gelirse ne yaparız?p> O kadar çok değil. En fazla 500 bin filandır. Belki çocuk ve torunlarıyla en 600 bini bulur. TÜSİAD'ın sözde Ermeni soykırımının 100'üncü yılı dolayısıyla 2015'te bazı hazırlıkları söz konusu değil mi?p> Dünyada ne gibi faaliyetler var, onlara bakıyoruz. Türkiye'de de epeydir yapılan bir tartışma var. Tehciri gerçek olarak anlamak. Ermeni meselesini anlama konusunda son yıllarda bir ciddi bir uyanış var. Biz dernek olarak gerçekleri tam olarak anlamak için kapalı açık toplantılar, seminerler yapmayı düşünüyoruz. Bu konuları incelemiş insanları getirmeyi planlıyoruz. 2015'te açar mıyız sınırları?p> Bence açmalıyız. İnşallah olur. Kars bölgesinin gelişmesi açısından da bu çok önemli. Doğrudan ticaretimizin olmayışı bundan kazanan 3'üncü ülkelere yarıyor. Kaynak: T24 (http://t24.com.tr/haber/ermenilerden-ozur-dilensin-sinir-yeniden-acilsin/225819)p>nanKaffed

Ömer Çelik: Anadolu’dan Giden Yahudi ve Hristiyanlar, Geri Dönün

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, turizm fuarına katılmak için gitiiği Rusya'nın başkenti Moskova'da yaptığı açıklamada "Geçmişte yapılan bazı yanlışlıklar yüzünden ülkemizi terk etmiş Hristiyan ve Yahudiler var. Hepsine 'Ülkenize geri dönebilirsiniz' diyoruz" dedi.p> Sabah gazetesi Ankara temsilcisi Okan Müderrisoğlu imzalı habere göre; Çelik "Geçmişte azınlıklara karşı yapılan bazı yanlışlıkların artık söz konusu olmadığını, Türkiye'nin tüm kimlikleri, tarihsel mirasını koruyan bir demokrasi haline geldiğini" dile getirdi."Türk demokrasisi bugün tüm kimlikleri üzerinde topluyor." diyen Bakan Çelik, Anadolu'dan giden gayrimüslimlere "geri dönün" çağrısı yaptı.p> Bakan Çelik’in Moskova ziyareti sırasındaki sözlerini değerlendiren Süryani Dernekler Federasyonu Başkanı Evgil Türker, “Özellikle Hıristiyan azınlıklara hain gözüyle bakılıyor. Bürokrasiden başlayarak Süryanilerin sorunlarını anlatmaları ve kavratmaları gerekir. Devlet gâvur kelimesini yasakladı ama zihniyet duruyor” diye konuştu.p> Radikal gazetesinden Enis Tayman imzalı habere göre;  Azınlık Cemaat Vakıfları Temsilcisi Laki Vingas, Bakan Çelik’in açıklamalarının çok ilginç ve cesur olduğunu söyledi. “Dönün” çağrısının pratikte karşılık bulmasının o kadar kolay olmadığı dile getiren Vingas şöyle konuştu:  “Altyapı sorunlarını görmek lazım. ‘Gelin’ demekle kime ve hangi zamanda terk edenlere ‘Gelin’ dendiğini aydınlatmak lazım. Bırakın Mübadele ve 1915’i; yakın tarihte Süryani köyleri boşaltıldı. Dönmek isteyenlerin sıkıntıları var. Gökçeada’da Rum cemaatinin sıkıntıları var. Bir sene öncesine kadar Ortodoks hüviyetinden biri Müslümandan mülk alamıyordu. Gökçeada’daki okulumuzun açılış yazısını da 3 senedir bekliyoruz. Malatya ve Sivas’ta Ermeniler oturuyor ama ibadethaneleri yok ”p> Dört yıl önce Türkiye'ye dönen papaz Saliba Erden ise  "Huzur yok. Biz geldik, katlanıyoruz. Buranın durumlarını biliyoruz. Buranın yaşaması zor. Avrupa’dan soran oluyor. Ben de ‘Halen riskli’ diyorum. Buraya dönmek isteyene ‘Güzeldir, gel buyur’ diyemiyorum. Ben kimseye gel kardeşim dön diyemiyorum” diye konuştu.p> İsrail’deki Türkiyeliler Birliği Basın Sorumlusu Rafael Sadi de “Hoş bir açıklama, insanın içini ısıtıyor” diyerek geçmişte yaşananların unutulmaması gerektiğine dikkat çekti:" Varlık Vergisi adıyla haksız olarak alınan vergiler tazmin edilecek’ der mi acaba? Ya da ‘Trakya olaylarında mallarını mülklerini kaybeden, üç kuruşa satmak zorunda kalanların mülklerini geri veriyorum’ der mi?”p> Ermeni kurumlarında yöneticilik yapan Garo Paylan ise "gidenlerin keyiflerinden gitmediğini" belirterek "Halen somut birşey getiremiyoruz" dedi. Paylan,"Son günlerde çokça tartışılan çözüm süreci, Kürt ve Türk’ün barışması şeklinde değil, bu topraklardan göç ettirilen bütün halkların barışması şeklinde ortaya konabilirse o zaman vatansızlaştırılan halkların geri dönmesinin şartları oluşabilir” diyerek iktidara çözüm önerisinde bulundu.p> Kaynak: T24 (t24.com.tr/haber/bakan-celikten-anadoludan-giden-yahudi-ve-hristiyanlara-geri-donun-cagrisi/225901)p>nanKaffed

Sakarya’da Adıge Dili ve Yazım Günü Kutlandı

''Adıge Dili ve Yazım Günü'' Derneğimizin Adıgabze dil kursu eğitmeni Ragıp Mete ve öğrencilerinin hazırlayıp sunduğu program büyük beğeniyle izlendi. Dernek başkanı Orhan Sarı'nın günün önem ve anlamını içeren açılış konuşması ile başlayan programın sunuculuğunu Esra Demiröz yaptı. Kursiyerlerin Adıgabze olarak  okuduğu şiir ve hikayeler katılımcıları duygulandırdı. Sakarya Kafkas Kültür Derneği {gallery}/haber/diaspora/2013/sakarya/14mart{/gallery}nanKaffed

Tokat Derneği Cumartesi Etkinlikleri

Tokat Çerkes Derneğinde "Cumartesi Etkinlikleri" kapsamında düzenlenen etkinliklerden biriside 9 Mart 2013 Tarihinde düzenlediğimiz Çerkes Ethem Belgeseliydi. Eğitim hayatında gençlerimizin en sıkıntılı derslerinin Çerkes Ethem konusunun anlatıldığı tarih dersleri olduğu malumdur. Gizlenen gerçekler ve müfredatta Milli Mücadele Kahramanı Ethem Bey'e hain etiketinin vurulması gençlerimizi okulda zor duruma düşürmüştür. Karşılaştıkları bu durumda itiraz edebilmeleri ya da gerçekleri öğrenerek çarpıtılmış tarihe zihinlerinde yer bırakmamaları için başarıyla hazırlanan, tüm gerçekleriyle olayın anlatıldığı Çerkes Ethem Belgeseli dernek gençlerimizle izlendi. Belgeselde anlatılanların çoğu kişi tarafından zaten bilindiği gözlemlendi. Bilmeyenlerin ise belgeselden sonra gerçekleri gördükleri ve öğrendikleri için mutlu oldukları görüldü... Daha sonra ikramlar da bulunuldu ve ardından sohbet edildi... Gençlerimiz eğlenceli ve eğitici bir gün geçirdi. Tokat Çerkes Derneği {gallery}/haber/diaspora/2013/tokat/c_ethem{/gallery}nanKaffed